måndag 9 april 2012

Doktor Joanna!

Ringde sjukvårdsupplysningen och fråga om jag verkligen ska fortsätta äta kortisonet ända till torsdag när jag har dragit på mig massa vätska, är dö trött  och magen ballar ur och de tyckte ju att så kunde jag ju absolut inte ha de och de sa att  fick jag minst lilla andningsproblem skulle jag ringa 112 för tydligen kunde man få en propp i lungan eller nått när man dragit på sig så mycket vätska, ja alltid ska det vara något.

Så nu skiter jag  att ta de där skit tabletterna i morgon och får försöka få tag på en sköterska på reumatologen i morgon och säga att jag tagit bort medicinen själv med råd av sjukhusupplysningen.

Skulle kanske bli läkare ändå för redan i går sa jag att de va nått som inte stämde med den här medicinen.

Det är sjukt att man är sjuk så får man mediciner så man blir ännu mer sjuk:(

image

4 kommentarer:

  1. Stackare du skulle fan byta plats och avra den som ger råd till andra. Hopaps det blir bättre nu när du slutar med kortisonet och att dom kan orna nått annat åt dig som hjälper dig bättre
    kram

    SvaraRadera
  2. Stackars dig:-( Hoppas det ordnar sig imorgon! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag lider verkligen med dig. Fattar inte att du ska behöva reagera på det viset av kortisonet, men alla så är vi olika. För jag tillhör dom som inte märker av att jag äter kortison, förutom att jag blir bättre. Hade jag kunnat så hade jag tagit över dina besvär för ett tag, så att du s,ulle kunna må bra.
    Tycker att du gjort rätt som slutat med medicinen och jag hoppas att du får tag på reumatologen imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Förstår verkligen att du känner som du gör. Jag hoppas att svullnaden snart lägger sig, så att du kan känna dig "normal" igen.
    Kram

    SvaraRadera